Terveyspalvelualan työehtosopimuskausi päättyi 30.4. – neuvotteluja jatketaan

​Terveyspalvelualan työehtosopimusneuvottelut jatkuivat maanantaina 2.5. aamupäivällä Terveyspalvelualan Unionin ja työnantajapuolta edustavan Hyvinvointiala HALIn kanssa. Ammattiliitto Jyty on yksi Terveyspalvelualan unionin jäsenjärjestöistä.

Neuvotteluissa keskityttiin mm. paikallisen sopimisen edellytysten luomiseen ja palkkasopimusmääräysten täsmentämiseen.

Nykyisen työehtosopimuksen voimassaolo päättyi 30.4.2022 ja sen jälkeen on siirrytty ns. sopimuksettomaan tilaan. Vanhan työehtosopimuksen määräyksiä noudatetaan kuitenkin edelleen. Sopimusosapuolet kokoontuvat neuvottelemaan seuraavan kerran perjantaina 6.5.2022.

Terveyspalvelualan Unioni on ammatillisesti laajin terveyspalvelualan neuvottelujärjestö ja se edustaa neuvotteluissa kaikkia kahdeksaa jäsenjärjestöään. Unionin jäsenliittojen jäsenet työskentelevät erilaisissa terveydenhuollon, kuntoutuksen, sosiaalialan asiantuntija- ja ammattitehtävissä sekä ravitsemuspalvelu-, puhtaanapito-, kiinteistönhoito- ja toimistotehtävissä.

Asiasanat: