Miksi kannattaa liittyä Jytyyn?

Tee hyvä päätös ja liity Ammattiliitto Jytyn jäseneksi! Liitosta saat turvaa ja tukea työelämään, monipuolisia vapaa-ajan jäsenetuja sekä vahvan ammatillisen yhteisön. Tällä sivulla on esitelty Jytyn merkittävimmät jäsenedut. Tutustu etuihin ja liity jäseneksi!

Jytyn jäsenet työskentelevät kunnissa, hyvinvointialueilla, yksityisellä sektorilla, järjestöissä ja seurakunnissa. Jytyläiset toimivat näillä sektoreilla hyvin moninaisissa ammateissa eri ammattialoilla. Jyty neuvottelee jäsentensä työehdoista, kuten palkoista, työajoista ja lomista kaikkiaan 19 työehtosopimuksessa.

Mitä jäsenyys maksaa?

Ammattiliitto Jytyn jäsenmaksu työssä oleville on 1,32 % kaikesta ennakonpidätyksen alaisesta palkasta. Poikkeuksena on 4 yhdistystä, joiden jäsenmaksu on 1,40 %. Jos et ole palkkatyössä tai jäät ilman palkkaa, maksat jäsenmaksua vain 7 € kuukaudessa. Työttömyyskassan etuudesta peritään prosentuaalinen jäsenmaksu, joka sisältää liiton ja työttömyyskassan osuuden. Jäsenmaksun voi vähentää verotuksessa. Kuukausittaisella jäsenmaksulla varmistat, että tukenasi on kaikissa työelämän ongelmatilanteissa vahva liitto, jolta kysyä neuvoa ja saada lainopillista apua. Työelämän etujen lisäksi saat monipuolisia vapaa-ajan jäsenetuja. Lue lisää jäsenmaksusta.

Opiskelijajäsenyys on maksuton

Ammattiliitto Jytyyn ensimmäistä kertaa liittyvän päätoimisen tutkinto-opiskelijan jäsenyys on maksuton. Myös lukiossa opiskeleva voi liittyä Jytyn opiskelijajäseneksi. Lue lisää opiskelijajäsenyydestä.

Liity Jytyn jäseneksi:

Lisätietoja jäseneksi liittymisessä: Tietoa liittymisestä

Jos tarvitset lisätietoja Jytyn jäsenyydestä tai sinulla on ongelmia sähköisessä liittymisessä, ota yhteyttä Jytyn jäsenpalveluihin: Jäsenpalvelut