Ruka

Ruka on Kuusamossa sijaitseva monipuolinen vapaa-ajanviettokeskus, jossa on säilynyt aito hiihtokeskuksen henki. Ruka on yksi Suomen suosituimmista hiihtokeskuksista. Sen kausi kestää parhaimmillaan lokakuusta toukokuuhun.

Jytyn jäsenenä voit vuokrata Rukalta jäsenetuhintaan kahta asuntoa: Rukanvuosselia ja Petäjätupaa. Asuntojen vuokra-aika on sesonkiaikana yksi viikko. Sesonkien ulkopuolella voit vuokrata niitä myös lyhyempiä jaksoja. Huoneiston vuokrahinta sisältää talvikaudella kaksi hissilippua.

Vaihtopäivä Rukalla on lauantai. Rukan viikko alkaa lauantaina kello 14 ja päättyy lauantaina kello 10. Asuntoihin ei voi tuoda kotieläimiä. Liinavaatteista ja asunnon loppusiivouksesta sinun tulee huolehtia itse. Voit myös tilata siivouksen varauspalvelusta. Lomamökkien varaukset tehdään suoraan Rukan varauspalveluun, ja lomaviikot täytetään varausjärjestyksessä. Kaikkien lomahuoneistojen majoitusvaraus on sitova.

Hinnasto

Varaukset

Rukan varauspalvelun puhelinnumero on 0400 346 921 ja sähköpostiosoite on hannes.tormanen@pp.inet.fi. Sähköpostiviestiin tulee lisätä varausaika, henkilömäärä ja jäsennumero sekä omat yhteystiedot (osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite).

Jytyn loma-asunnot Rukalla

Rukanvuosseli (57,5m2 + parvi)

Itä-Rukan alueella sijaitsevaan Rukanvuosseliin voi majoittua kuusi ihmistä kerrallaan. Se on kelohirsisen paritalon päätyasunto. Huoneistossa on tupakeittiö, sauna, pesuhuone, makuuhuone ja parvi, jossa on nukkumatilat neljälle ihmiselle. Parvelle vievät portaat ovat jyrkät .

Petäjätupa (91,5m2 + 25m2)

Rukan alueella sijaitsevaan Petäjätupaan mahtuu majoittumaan yhdeksän ihmistä. Se on erillinen hirsimökki. Siinä on kaksi makuuhuonetta, tupakeittiö, tilava parvi ja sauna, jonka yhteydessä on pesuhuone ja wc. Lisäksi mökin yhteydessä on suksivarasto.

Petäjätupa sijaitsee lähellä Rukan aktiviteetteja ja palveluja: suksibussin pysälille on matkaa noin 300 metriä, hiihtoladulle 200 metriä, moottorikelkkareitille kilometri ja Rukan keskukseen 1,5 kilometriä.