Kunnallisen teknisen henkilöstön sopimusneuvottelut etenevät

​Kunnallisen teknisen henkilöstön sopimusneuvottelut ovat käynnistyneet samanaikaisesti muiden kunta-alan neuvotteluiden kanssa. Neuvottelujärjestöjen (JAU / JUKO) yhteiset sopimustavoitteet esitetään seuraavassa kokouksessa maanantaina 14.2. Palkankorotusten suuruudesta ja jakotavasta päästään keskustelemaan, kunhan pääneuvotteluryhmä antaa niille raamit.

Kunnallisen teknisen henkilöstön virka- ja työehtosopimuksen (TS) piirissä on kaikkiaan noin 24 000 palkansaajaa. Sopimuksen suurin ammattiryhmä on palo- ja pelastustoimen henkilöstö. Muita ammattiryhmiä ovat muun muassa kiinteistönhoitajat, rakennusmestarit ja insinöörit.

Sopimusneuvotteluissa henkilöstöä edustavat kolme kunta-alan pääsopijajärjestöä, Julkisen alan unioni JAU, Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO sekä Sosiaali- ja terveysalan neuvottelujärjestö SOTE. Julkisen alan unioni JAU:n muodostavat Ammattiliitto Jyty ja JHL
yhdessä.
Vastapuolella työnantajaa neuvotteluissa edustaa Kunta- ja hyvinvointialuetyönantajat KT.

Lisätietoja Jytyssä: Arto Vallivaara, työmarkkina-asiamies

Asiasanat: