Kunta-alan pääneuvotteluryhmässä käytiin järjestökohtaisia neuvotteluja

​Kunta-alan pääneuvotteluryhmä kokoontui perjantaina 25. helmikuuta. Keskustelua käytiin mm. työelämän kehittämisen suuntaviivoista niin kunnissa kuin tulevilla hyvinvointialueillakin. Yhteisen kokouksen jälkeen jatkoimme vielä järjestökohtaisilla neuvotteluilla. Jytyn ja JHL:n muodostaman JAU:n ja KT:n välisessä neuvottelussa käytiin läpi mm. JAU:n keskeisiä sopimustavoitteita.

Nykyinen sopimuskausi päättyy maanantaina 28.2., mutta paljon on vielä sovittavaa ja yhteensovitettavaa ennen kuin ratkaisu voi syntyä. Neuvotteluita käydään viikonlopun aikana tiiviisti, ja myös pääneuvotteluryhmä on koolla jälleen huomenna lauantaina.

Mikäli ratkaisua ei sopimuskauden aikana saada aikaiseksi, siirtyy kunta-ala ns. sopimuksettomaan tilaan. Virka- ja työehtosopimuksia noudatetaan sopimuksettomassa tilassakin normaalisti, mutta työrauhavelvoitetta ei ole, mikä tarkoittaa, että järjestöt voivat päättää vauhdittaa neuvotteluita työtaistelutoimenpiteillä.

Lue lisää kunta-alan sopimusneuvotteluista:

Lue lisää Jytyn sopimusneuvotteluista:

Seuraa sopimusneuvotteluja sosiaalisessa mediassa: #reilutkorotukset