Terveyspalvelualan Unioni ja Hyvinvointiala HALI sopivat koululaisten kesäharjoitteluohjelmasta terveyspalvelualalle

Työntekijäjärjestöjä edustava Terveyspalvelualan Unioni on sopinut koululaisten Tutustu työelämään ja tienaa -kesäharjoitteluohjelmasta työnantajia edustavan Hyvinvointiala HALI ry:n kanssa.

Sopimusosapuolet haluavat omalta osaltaan edistää peruskoululaisten, kymppiluokkalaisten, lukiolaisten ja VALMA-koulutukseen osallistuvien nuorten mahdollisuuksia tutustua työelämään. Kaksi viikkoa tai kymmenen työpäivää kestävän kesäharjoitteluohjelman mukainen työsuhde voidaan sijoittaa 1.6.-31.8. väliseen aikaan vuosina 2020 – 2022.

Kesäharjoitteluohjelman mukaisesta työstä maksetaan palkkaa 360 euroa vuonna 2020, 365 euroa vuonna 2021 ja 375 euroa vuonna 2022.

Lue lisää: Tutustu työelämään ja tienaa -kesäharjoitteluohjelma 2020-2022 terveyspalvelualalle (pdf)

Jyty neuvottelee terveyspalvelualan työehtosopimuksesta osana Terveyspalvelualan Unioni -neuvottelujärjestöä, jonka muodostavat seitsemän työntekijäliittoa.

​Lisätietoja: Päivi Salin, työmarkkina-asiamies, paivi.salin@jytyliitto.fi