Terveyspalvelualan työehtosopimusneuvotteluja jatkettiin

Terveyspalvelualan neuvotteluissa tavoitteet liittyvät muun muassa palkkausjärjestelmän kehittämistarpeisiin ja paikallisen sopimisen tasapainoiseen kehittämiseen.

Terveyspalvelualan neuvotteluja jatkettiin keskiviikkona 10.4.2024. Neuvottelujen aluksi käytiin keskustelua työmarkkinatilanteesta, ja sen jälkeen molemmat sopimusosapuolet esittelivät neuvottelutavoitteensa.

Unionin keskeisimmät tavoitteet liittyvät palkkausjärjestelmän kehittämistarpeisiin, paikallisen sopimisen tasapainoiseen kehittämiseen sekä pitkäjänteiseen ja joustavaan yhteiseen kehittämistyöhön. Työehtosopimusneuvottelut jatkuvat 22.4.2024.

Terveyspalvelualan työehtosopimusta noudatetaan mm. yksityisissä terveyskylpylöissä ja kuntoutuslaitoksissa, yksityisissä sairaaloissa sekä lääkäri- ja työterveysasemilla sekä näihin yrityksiin kuuluvissa laboratorioissa, röntgeneissä, muissa lääketieteellisissä tutkimuslaitoksissa ja fysikaalisissa hoitolaitoksissa.

Ammattiliitto Jyty neuvottelee sopimuksesta osana Terveyspalvelualan Unionia. Unionissa on mukana yhteensä kahdeksan järjestöä. Työnantajaa edustaa Hyvinvointiala Hali ry.

Lisätiedot Jytyssä:
Anne Sarvi, työmarkkinajuristi