Neuvonta-alan TES-neuvottelut alkoivat

Neuvottelut Neuvonta-alan runkosopimuksen uudistamisesta alkoivat maanantaina 12.12. Tapaamisessa vaihdettiin sopimusosapuolten kirjalliset tekstitavoitteet. Palkansaajapuolen keskeisimpiä tavoitteita on mm. perhevapaauudistuksen toteuttaminen työehtosopimuksessa tasa-arvoisella ja yhdenvertaisella tavalla. Palkankorotusten tasosta ja toteutustavasta ei vielä käyty keskusteluja.

Nykyinen työehtosopimus on voimassa 31.1.2023 saakka. Neuvottelupöytään palataan joulutauon jälkeen 17.1. Alan neuvottelutilanteesta tiedotetaan tarkemmin neuvotteluiden edetessä alkuvuoden aikana.

Ammattiliitto Jytyn lisäksi neuvonta-alan runkosopimuksesta neuvottelevat Agronomiliitto, Ammattiliitto Pro ja JHL. Työnantajapuolta edustaa Palvelualojen työnantajat Palta.

Lisätiedot Jytyssä:
Veli Vähämäki, työmarkkina-asiamies