Kaupan alan lakkoon osallistuville Jytyn jäsenille maksetaan lakkoavustusta

Palvelualojen ammattiliitto PAM on julistanut kaupan alalle lakon 9.–11.2.2023. Lakon piirissä ovat Keskon logistiikkapalvelujen alueterminaalit sekä 160 S- ja K-ryhmien markettia. Ammattiliitto Jyty maksaa lakkoavustusta PAMin julistamaan lakkoon osallistuville Jytyn jäsenille.

Jytyn lakkoavustuksen määrä on 100 euroa lakkopäivältä, mikä on saman verran kuin PAM maksaa jäsenilleen. Lakkoavustusta haetaan lakon jälkeen lakkoavustus.fi -palvelussa. Lakkoavustusta haetaan niiltä päiviltä, joiden osalta työnantaja on vähentänyt rahapalkkaa. Lakkoavustuksen hakuohjeet löytyvät Jytyn nettisivuilta.

Huom. Ennen hakemuksen lähettämistä lakkoavustus.fi-palvelussa, lähetä nimesi ja syntymäaikasi Jytyn talousjohtaja Vesa-Matti Mäkiselle sähköpostilla vesa-matti.makinen@jytyliitto.fi.

Jytyn lakkoavustuksesta lisätietoja antaa Jytyn talousjohtaja Vesa-Matti Mäkinen, puh. 040 588 4192, vesa-matti.makinen@jytyliitto.fi. Lakkoon osallistumisessa noudata PAMin lakko-ohjeita.