AVAINTES:n neuvottelut aloitettiin

​Avaintyönantajat AVAINTA ry:n työehtosopimuksen AVAINTES:n neuvottelut käynnistyivät keskiviikkoaamuna 12.1. Sopimuskausi päättyy 28.2.2022. Yksityiskohtaisia sopimustavoitteita ei vielä tänään esitetty.

Palkantarkistukset sekä työehtosopimusmääräysten sisällöllinen kehittäminen tulevat löytymään tavoitelistalta.

Neuvotteluaikoja on sovittu helmikuun loppuun asti tiivistyvässä tahdissa. Seuraavan kerran sopijaosapuolet tapaavat torstaina 20.1.

AVAINTES-sopimusta noudatetaan kuntien ja kuntayhtymien määräysvallassa oleviin osakeyhtiöihin ja säätiöihin sekä kuntien palveluita tuottaviin yksityisiin yhtiöihin, yhdistyksiin, osuuskuntiin ja säätiöihin. AVAINTES:n soveltamisala kattaa mm. hallinto- ja toimistohenkilöstön, sosiaali- ja terveydenhuollon sekä teknisen henkilöstön.

Henkilöstöä neuvotteluissa edustavat Ammattiliitto Jytyn lisäksi Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO ry, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry, Opetusalan ammattijärjestö OAJ ry ja Tekniikka ja terveys KTN ry. Vastapuolella työnantajia neuvotteluissa edustaa Avaintyönantajat AVAINTA ry.

Lisätiedot Jytyssä:

Rosa Marttila, työmarkkinalakimies