Yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimuksesta saavutettiin neuvottelutulos

Pitkällisten neuvottelujen jälkeen yksityiselle sosiaalipalvelualalle syntyi neuvottelutulos tiistai-iltana 23. kesäkuuta. Sopimuksen sisällöstä tiedotetaan tarkemmin vasta, kun liittojen hallinnot ovat hyväksyneet tuloksen. Jytyn liittohallitus kokoontuu perjantaina 26.6.

Yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimus on yleissitova ja sitä noudatetaan sosiaalialan palveluyksiköissä työskenteleviin työntekijöihin. Työehtosopimuksen piiriin kuuluvat mm. vanhusten ja vammaisten palvelutalot, vanhainkodit, päiväkodit, ensi- ja turvakodit, kotipalvelut ja päihdehuolto.

Lisätietoja: Päivi Salin, työmarkkina-asiamies paivi.salin@jytyliitto.fi

* Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jyty edustaa noin 50 000 kuntien, kuntayhtymien ja seurakuntien ja yksityisten palveluksessa olevaa viran- ja toimenhaltijaa. Jäsenistöstä 84 % on naisia.