Yksityisen sosiaalipalvelualan sopimusneuvottelut alkoivat

​Yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimusneuvottelut alkoivat tiistaina 15.2. työnantajaliitto Hyvinvointiala HALI:n kanssa. Ensimmäisessä neuvottelussa osapuolet esittelivät tavoitteensa, joista käytiin keskustelua. Sosiaalipalvelualan sopimus on voimassa 30.4.2022 asti. Seuraava neuvottelukerta on keskiviikkona 2.3.

Yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimus piirissä on kaikkiaan noin 70 000 työntekijää. Yleissitovaa sopimusta noudatetaan sosiaalialan palveluyksiköissä työskenteleviin työntekijöihin. Työehtosopimuksen piiriin kuuluvat mm. vanhusten ja vammaisten palvelutalot, vanhainkodit, päiväkodit, ensi- ja turvakodit, kotipalvelut ja päihdehuolto.

Jyty neuvottelee sopimuksesta osana Sosiaalipalvelualan allianssi Salli ry -neuvottelujärjestöä (Jyty, Pardia, STHL). Muita työntekijäjärjestöjä neuvotteluissa ovat Sote (Tehy, Super, Erto), JHL ja Talentia. Vastapuolella työnantajaa neuvotteluissa edustaa Hyvinvointiala HALI.

Lisätietoja Jytyssä: Päivi Salin, työmarkkina-asiamies