Tahti kiihtyy yksityisen opetusalan neuvotteluissa

​Yksityisen opetusalan ja ammatillisten aikuiskoulutuskeskusten työehtosopimusneuvotteluja käytiin tällä viikolla tiistaina 22.3. ja perjantaina 25.3. Etäyhteyksillä käydyissä neuvotteluissa jatkettiin sopijaosapuolten tekstikysymysten käsittelyä. Teemoina olivat mm. hallinto- ja tukipalveluhenkilöstön palkkausjärjestelmän kehittäminen ja perhevapaauudistukseen liittyvät TES-määräykset.

Neuvotteluja jatketaan maanantaina 28.3. ja neuvotteluaikoja on sovittuna ensi viikolla jokaiselle päivälle aina nykyisen sopimuskauden loppuun asti.

Ammattiliitto Jytyn lisäksi opetusalan työehtosopimuksista neuvottelevat Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ja Opetusalan Ammattijärjestö OAJ. Työnantajapuolta edustaa Sivista.

Lisätiedot: Veli Vähämäki, työmarkkina-asiamies ja Rosa Marttila, työmarkkinalakimies