Jytyn ohjeistus jäsenille SAK:n ja Pro:n poliittisista työtaisteluista

SAK:n alaiset ammattiliitot sekä Pro ovat ilmoittaneet vuorokauden kestävistä poliittisista työtaisteluista työpaikoilla 7. marraskuuta alkaen. Ammattiliitto Jyty ei osallistu SAK:n alaisten ammattiliittojen ja Pro:n ilmoittamiin työtaisteluihin.

Ammattiliitto Jytyn ohjeistus jäsenilleen on, että jytyläiset menevät normaalisti töihin, mutta tekevät ainoastaan omat työnsä ja työtehtävänsä. Jytyn jäsenet eivät tee toisen ammattiliiton työtaistelun piiriin kuuluvien jäsenten töitä.

Jyty päättää omista järjestöllisistä toimista itse. Toistaiseksi Ammattiliitto Jyty on ilmoittanut osallistuvansa STTK:n alaisten jäsenliittojen yhteiseen Kohtuus kaikessa -mielenosoitukseen lauantaina 18. marraskuuta Helsingissä. Jyty kutsuu kaikki jäsenet, sidosryhmät ja huolestuneet kansalaiset osoittamaan mieltä hallituksen työelämäheikennyksiä vastaan.

Lue ohjeet toisen liiton työtaisteluun