Jytyläiset eivät tee lakonalaista työtä Raumalla

Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jytyn jäsenet pitäytyvät omissa työtehtävissään Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL:n lakon ja ulosmarssin aikana Raumalla.

– Jytyläiset keskittyvät omiin työtehtäviinsä, eivätkä tee lakonalaista työtä, sanoo Jytyn järjestöjohtaja Ari Sauros.

JHL ilmoitti työtaistelutoimista eilen keskiviikkona. JHL:n ruoka- ja puhtauspalveluissa työskentelevät jäsenet ovat Raumalla lakossa torstaina ja perjantaina 7.–8.11. Lisäksi kaikki Rauman kaupungilla työskentelevät JHL:n jäsenet marssivat ulos työpaikoltaan tänään torstaina 7.11. kello 13-15.

Lakko ja ulosmarssi liittyvät siihen, että Rauman kaupunginhallitus päätti kokouksessaan 5.11.2019 sote-toimialueen ruoka- ja puhtauspalveluiden ulkoistamisesta.

Lisätietoja:

järjestöjohtaja Ari Sauros, puh. 0400 343 424, ari.sauros@jytyliitto.fi