Neuvonta-alan TES-neuvottelut alkoivat nykyisten sopimusten irtisanomisella

​Neuvonta-alan runkosopimuksen uudistamista koskevat TES-neuvottelut alkoivat tiistaina 23.11. Etäyhteyksillä pidetyssä kokouksessa käytiin läpi neuvottelukierrokseen liittyviä yleisiä asioista ja sovittiin tulevia tapaamisia aina tammikuun lopulle asti.

Tapaamisen yhteydessä Ammattiliitto Jyty irtisanoi sekä neuvonta-alan runkosopimuksen että Faba osk:n ja Viking Genetics Oy:n talokohtaiset sopimukset päättymään nykyisen sopimuskauden loppuun 31.1.2022.

Seuraava tapaaminen pidetään 3.12., jolloin osapuolet esittävät omat kirjalliset tekstimuutostavoitteensa.

Ammattiliitto Jytyn lisäksi neuvonta-alan runkosopimusta neuvottelevat Agronomiliitto, Ammattiliitto Pro ja JHL. Työnantajapuolta edustaa Palvelualojen työnantajat Palta.

Alan neuvottelutilanteesta tiedotetaan tarkemmin neuvotteluiden edetessä loppu- ja alkuvuoden aikana.

Lisätiedot Jytyssä:

Veli Vähämäki, työmarkkina-asiamies