Jytyn uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Jonna Voima

Ammattiliitto Jytyn ylintä päätösvaltaa käyttävä liittovaltuusto valitsi maanantaina 23. marraskuuta liiton uudeksi puheenjohtajaksi Jytyn johtavana työmarkkinalakimiehenä toimineen Jonna Voiman.  Puheenjohtajavaali oli tiukka, sillä vastaehdokkaina olivat liittoa 10 vuotta johtanut Maija Pihlajamäki sekä kaksi liiton palkkalistoilla olevaa toimihenkilöä: Etelä-Suomen alueasiamies Kimmo Hollmén ja Länsi-Suomen alueasiamies Olli Järvelä.

Uudeksi puheenjohtajaksi valittu Jonna Voima (44) on toiminut Jytyn edunvalvontaosastolla vuodesta 2006 alkaen, ensin työmarkkinalakimiehenä ja vuodesta 2013 johtavana työmarkkinalakimiehenä. Ay-uran Voima aloitti Tehyssä lakimiehen sijaisena vuonna 2004. Lisäksi hän on työskennellyt kahdessa eri  asianajotoimistossa lähinnä rikosjuttujen parissa ja auskultoinut Loviisan käräjäoikeudessa.

Voima on koulutukseltaan Helsingin yliopistosta valmistunut oikeustieteen kandidaatti ja varatuomari. Hän asuu Porvoossa.

Painokelpoiset kuvat:

Lisätietoja:

Jytyn puheenjohtaja Jonna Voima, puh. 050 591 2341, jonna.voima@jytyliitto.fi

Jytyn viestintäjohtaja Kari Hietamäki, puh. 040 5020 115, kari.hietamaki@jytyliitto.fi

Jyty on ammattiliitto, jonka jäsenet toimivat kunta-alalla, yksityisellä sektorilla, järjestöissä ja seurakunnissa. Jäsenistön suurimpia ammattialoja ovat sihteeri-, hallinto-, asiantuntija- ja ict-työ, nuoriso- ja järjestötyö, sosiaali- ja terveysala, kirjastoala sekä kasvatus ja koulutus. Ammattiliitto Jyty on STTK:n jäsenliitto.