Jytyn liittovaltuustovaalien tulokset kerrotaan pe 9.10. klo 15 jälkeen

Jytyn liittovaltuustovaalien äänestysaika päättyi torstaina 8.10. klo 20. Vaalien tulokset julkistetaan perjantaina 9.10. illalla sen jälkeen, kun Jytyn liittohallitus on vahvistanut vaalituloksen klo 15 alkavassa kokouksessa.

Tulokset kerrotaan liiton eri viestintäkanavien kautta liiton nettisivuilla, sosiaalisessa mediassa sekä sähköpostitse liiton hallinnolle ja yhdistyksille sekä valituille itselleen.

Vaalit toimitettiin 25.9.–8.10.2020. Ehdokkaita oli kaikkiaan 76, joista 37 tulee valituksi.

Vaalipiireittäin liittovaltuutettujen määrät ovat seuraavat: Pohjois-Suomen alue 7, Itä-Suomen alue 10, Etelä-Suomen alue 10 ja Länsi-Suomen alue 10.

Yleisvarajäseniksi tulevat valituiksi samasta vaalipiiristä seuraavaksi eniten ääniä saaneet ehdokkaat äänimäärän mukaisessa järjestyksessä. Yleisvarajäsenten määrä on puolet siitä määrästä, mikä vaalipiirissa on valittu varsinaisia valtuutettuja.

Lue lisää: Jyty-vaalit