Jytyn liittovaltuuston puheenjohtajaksi valittiin Seija Hovi-Kuikko Lappeenrannasta – liittohallitukseen uusia jäseniä

Ammattiliitto Jytyn liittovaltuuston järjestäytymiskokouksessa maanantaina 23. marraskuuta valittiin valtuuston puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja, liittohallituksen jäsenet sekä yleisvarajäsenet. Samalla selvisi, ketkä nousevat liittovaltuustoon valtuustovaalien varasijoilta.

Jytyn 37-jäsenisen liittovaltuuston puheenjohtajaksi valittiin toisen kauden valtuutettu Seija Hovi-Kuikko Jyty Lappeenranta ry:stä. Hovi-Kuikko toimii ruokapalveluesimiehenä Saimaan tukipalvelut Oy:ssä. Valtuuston varapuheenjohtajaksi valittiin Ritva Perälä Jyty Kauhajoki ry:stä. Perälä toimii tietohallintoasiantuntijana Suupohjan peruspalveluliikelaitoskuntayhtymässä.

Liiton uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Jonna Voima, joka toimii asemansa perusteella myös liittohallituksen puheenjohtajana.

Liittohallituksen jäseniksi tulivat valituiksi Etelä-Suomen alueelta Kaisa Soininen Helsingistä (Jyty Metropoli ry) ja Niina Kankaanpää Turusta (VSSHP Jyty ry). Itä-Suomen alueelta valituiksi tulivat Tarja Marin-Hakkarainen Kuopiosta (Jyty Kuopio ry) ja Jarkko Timoskainen Joensuusta (Jyty Joensuun seutu ry).

Länsi-Suomen alueelta hallitukseen tulevat Päivi Alho Porista (Jyty Pori ry) ja Heli Rautanen Tampereelta (Jyty Pirkanmaa ry). Pohjois-Suomen alueelta valittiin Hanna Nikupaavo Kalajoelta (Jyty Kalajoki ry) ja Mirva Tahvanainen Kittilästä (Jyty Tunturi Lappi ry).

Lisäksi uudessa hallituksessa istuvat Vesa Toukkala Kurikasta (Maatalouslomittajat ry), Hannele Jurmu Oulusta (Jyty Oulun Seurakuntahenkilöstö ry) ja Olli-Pekka Kulju Turusta (Jyty Metropoli ry:n TYST-ammattiosasto).

Lisätietoja:

Jytyn viestintäjohtaja Kari Hietamäki, puh. 040 5020115
Jytyn tiedottaja Tuomas Muhonen, puh. 040 6353644

Jyty on ammattiliitto, jonka jäsenet toimivat kunta-alalla, yksityisellä sektorilla, järjestöissä ja seurakunnissa. Jäsenistön suurimpia ammattialoja ovat sihteeri-, hallinto-, asiantuntija- ja ict-työ, nuoriso- ja järjestötyö, sosiaali- ja terveysala, kirjastoala sekä kasvatus ja koulutus. Ammattiliitto Jyty on STTK:n jäsenliitto.