Jytyläinen, anna äänesi kuulua: kirjoita viestisi Suomen hallitukselle

Ammattiliitto Jyty on viestinyt hallitukselle monin eri tavoin, että sen kaavailemat työelämäheikennykset ovat kohtuuttomia, eikä niitä pidä toteuttaa. Tästä huolimatta hallitus ei ole kuunnellut tai etsinyt ratkaisua kärjistyneeseen tilanteeseen. Me Jytynä emme ole valmiita luovuttamaan, vaan teemme kaikkemme ratkaisun löytämiseksi.

Olemme Jytyssä aina uskoneet dialogin voimaan. Työtaistelun sijaan otamme aseeksi nyt sinun äänesi, ja viemme sen suoraan hallitukselle. Haluamme vaikuttamiskampanjamme viestien tekijöiksi mahdollisimman monen jytyläisen.

Kenties sinä voit toimia rauhanvälittäjänä ja neuvottelijana tässä tilanteessa? Ehkä juuri sinun terveisesi tai kiteytyksesi tämänhetkisestä tilanteesta saa hallituksen kuuntelemaan ja etsimään kanssamme ratkaisuja tähän polarisoituneeseen tilanteeseen?

Mistä on kyse?

Maamme hallitus suunnittelee poikkeuksellisen laajamittaisia heikennyksiä työlainsäädäntöön, työntekijöiden asemaan ja sosiaaliturvaan. Nettisivuilla kerrotaan tarkemmin hallitusohjelman työelämäheikennyksistä. Jyty on pettynyt siihen, ettei hallitus kuuntele työntekijöiden sanomaa, vaan etenee suunnitelmissaan sivuilleen katsomatta.

Jyty on poliittisesti sitoutumaton ammattiliitto – emme siis pyri kaatamaan hallitusta, vaan muistuttamaan yhdessä sopimisen merkityksestä uudistuksia tehdessä. Työelämää pitää kehittää sopien, ei repien, ja tasapainoinen ratkaisu voidaan löytää neuvotteluteitse.

Suomessa on nähty viime aikoina ennennäkemätön määrä lakkoja, jotka ovat olleet hätähuutoja valmistelun pysäyttämisen puolesta. Myös Jyty yhdistyksineen on ollut mukana poliittisissa lakoissa ja antaa tukensa myös tuleville poliittisille lakoille. Meillä on tarvittaessa valmius ryhtyä myös muihin painostustoimenpiteisiin.

Miten sinä voit osallistua?

Voit osallistua kampanjaan kirjoittamalla oman postikortin tai jättämällä terveisesi alla olevan lomakkeen kautta. Muutamme lomakkeella tulleet terveiset postikorteiksi ja toimitamme ne kaikki hallitukselle samanaikaisesti. Ole mukana! Ja kerrothan kampanjasta myös muille jytyläisille – kaikkien viestit ovat tärkeitä!

Osallistu kampanjaan lähettämällä viestiä lomakkeella

Osallistu kampanjaa omalla postikortilla

Onko sinulla esittää ministerille ratkaisuehdotus tähän tilanteeseen? Haluatko kertoa ministerille kuinka esitetyt leikkaukset vaikuttavat sinuun? Haluatko avata heikennysten vaikutusta työpaikallasi? Tai onko sinulla mielessäsi jokin kiteytys, sanonta tai muu, jonka uskot iskevän pääministeriin siten, että hän kuulisi äänemme? Anna runosuonesi sykkiä tai riimittele vaikka räpin avulla!

Lähetä valmiiksi kirjoittamasi postikortti Jytyn keskustoimistolle, ja me toimitamme kortin eteenpäin yhdessä muiden korttien kanssa. Voit tehdä tämän esimerkiksi yhdessä työkavereiden kanssa.

Huomioithan, että viestissä ei saa olla uhkaavia tai herjaavia terveisiä.

1. Kirjoita postikortti ja allekirjoita se omalla nimelläsi. Osoiteriville voit kirjoittaa hallituksen, pääministeri Petteri Orpon tai muun haluamasi ministerin nimen.

2. Laita postikortti kuoreen ja kirjoita osoitteeksi

Järjestöosasto / postikorttikampanja
    Ammattiliitto Jyty
    Elimäenkatu 5
    00510 Helsinki

3. Postita kirjekuori meille 1.3.2024 mennessä, ja me toimitamme kortin pääministerille yhdessä muiden korttien kanssa.

4. Seuraa Jytyn viestintää, miten kampanjamme etenee!