Jyty mukana Hyvä Joulumieli -keräyksessä ja haastaa myös muut mukaan

Suomen Punaisen Ristin ja Mannerheimin Lastensuojeluliiton perinteinen Hyvä Joulumieli -keräys käynnistyy tänä vuonna 19.11. Jyty lahjoittaa Hyvä Joulumieli -keräykseen kunkin nykyisen liittovaltuuston jäsenen (43) ja liittohallituksen jäsenen (12) sekä jokaisen työntekijän (55) osalta yhden 50 euron arvoisen lahjakortin, eli yhteensä 5 500 euroa. Jyty haastaa myös muut STTK:laiset liitot ja Jytyn jäsenyhdistykset mukaan hyvä joulumieli -keräykseen.

Keräyksen tuotolla hankitaan kotimaan vähävaraisille lapsiperheille 50 euron arvoisia ruokalahjakortteja, joilla ne voivat ostaa ruokaa joulupöytään. Keräys on toteutettu yhteistyössä Ylen kanssa.

Lahjakortit annetaan lapsiperheille, joissa on työttömyyden, lomautusten, sairauksien, matalan tulotason tai muun kriisin vuoksi taloudellisia vaikeuksia. Korttia ei voi anoa eikä hakea, vaan se on lahja perheelle. MLL:n ja SPR:n paikallisyhdistykset ja -osastot tekevät yhteistyötä paikallisen sosiaalitoimen, diakoniatyön ja neuvoloiden kanssa perheiden löytämiseksi.

Lahjakortin saajista päättävät Suomen Punaisen Ristin paikallisosastot ja Mannerheimin Lastensuojeluliiton paikallisyhdistykset yhteistyössä neuvoloiden, sosiaalitoimen tai seurakuntien diakoniatyön kanssa.

Lue lisää Hyvä Joulumieli -keräyksen yrityslahjoituksista: