Ammattiliitto Jytyn jäsenet eivät osallistu raitiovaunu- ja metroliikenteen lakkoon

​Ammattiliitto Jytyn jäsenet eivät osallistu toisen ammattiyhdistyksen, Raitio- ja metrohenkilökunnan yhdistys JHL ry:n julistamaan lakkoon torstaina 16.9. klo 04.00 ja lauantaina 18.9. klo 04.00 välisenä aikana. Lakko koskee Helsingin seudun joukkoliikenteen raitiovaunu- ja metroliikennettä.

HKL:n ja HSL:n palveluksessa olevat Jytyn jäsenet tekevät lakon aikana vain oman työsopimuksen mukaisia tehtäviä. Työnantaja ei voi määrätä tekemään lakon alaista työtä. Se, että työnantaja ilmoittaa työtaistelun olevan laiton, ei asiaa muuta. On myös muistettava, että vuoronvaihtoon ja ylityön tekemiseen vaaditaan aina työntekijän suostumus.