Yksityisellä terveyspalvelualalla edessä sopimukseton tila

Terveyspalvelualan neuvotteluosapuolet kokoontuivat lyhyeen neuvottelutapaamiseen sopimuskauden viimeisenä päivänä tiistaina 30. huhtikuuta. Neuvottelutulosta ei kuitenkaan saavutettu.

Yksityinen terveyspalveluala siirtyy vapunpäivänä sopimuksettomaan tilaan. Vanhaa työehtosopimusta noudatetaan normaaliin tapaan siihen asti, kunnes uusi sopimus saadaan neuvoteltua.

Uudesta työehtosopimuksesta on neuvoteltu maaliskuun puolivälistä alkaen. Ammattiliitto Jyty neuvottelee sopimuksesta osana Terveyspalvelualan unionia. Unionissa on mukana yhteensä kahdeksan järjestöä. Työnantajaa edustaa Hyvinvointiala Hali ry.

Seuraava neuvottelutapaaminen työnantajien ja ammattiliittojen välillä on keskiviikkona 8. toukokuuta.

Lisätiedot:
Työmarkkinajuristi Anne Sarvi, anne.sarvi@jytyliitto.fi