STTK:n kultainen ansiomerkki Håkan Nystrandille, Maija Pihlajamäelle ja Leif Wickströmille

​STTK:n kultainen ansiomerkki voidaan myöntää tehtävänsä jättäneelle, keskusjärjestön toimintaa edistäneelle ansioituneelle henkilölle. Tänään STTK:n edustajistossa kultaisen ansiomerkin sai kolme järjestöperheen vaikuttajaa.

Metsätalousinsinööri, metsäneuvos Håkan Nystrand toimi jäsenliitto Meto – Metsäalan asiantuntijat ry:n puheenjohtajana vuosina 2000 – 2018. Saman ajan hän oli keskusjärjestö STTK:n hallituksen jäsen. Liittonsa eri luottamustehtävissä hänelle kertyi vuosia yhteensä yli 25. Kansanvälisissä luottamustehtävissä hän on toiminut muun muassa Euroopan Metsäasiantuntijoiden puheenjohtajana.

Hallintotieteiden maisteri Maija Pihlajamäki toimi jäsenliitto Jytyn puheenjohtajana vuosina 2010–2020. Saman ajan hän oli myös STTK:n hallituksen ja työvaliokunnan jäsen sekä yksi liiton varapuheenjohtajista. Vuodesta 2021 Maija Pihlajamäki on työskennellyt Ylitornion kunnanjohtajana.

Teknikko, konemestari ja moottoriylikonemestari Leif Wikström työskenteli Suomen Konepäällystöliitto ry:n toiminnanjohtajana vuosina 2004 – 2016, liiton hallituksessa vuosina 1983 – 2008 ja STTK:n hallituksessa vuosina 1992 – 2016.

Merkit jakoi STTK:n edustajiston kokouksen yhteydessä puheenjohtaja Antti Palola.

Lisätietoja STTK:ssa: Antti Palola, puhelin 040 509 6030.

STTK on poliittisesti sitoutumaton ja moniarvoinen koulutettujen ammattilaisten keskusjärjestö, johon kuuluu 13 jäsenliittoa ja noin 500 000 jäsentä. Visiomme on menestyvä Suomi, jossa yhteistyöllä rakennamme maailman parasta työelämää ja hyvinvointia. Olemme työssämme avoimia, oikeudenmukaisia, uudistusmielisiä ja rohkeita.