Jytyn keskustoimisto sai Green Office -sertifikaatin

Ammattiliitto Jytyn keskustoimistolle on myönnetty WWF:n Green Office -sertifikaatti. Sertifikaatti myönnetään työpaikoille, jotka ovat sitoutuneet työyhteisön ekologisen jalanjäljen pienentämiseen.

– Green Office -sertifikaatti on meille tärkeä etappi toimintamme kehittämisessä. Olemme jo aiemmin ottaneet ympäristönäkökulmat hyvin huomioon esimerkiksi palveluja ja tuotteita tilatessamme, mutta Green Office -ajattelu kannusti meitä kirjaamaan toimintaperiaatteitamme ja tavoitteitamme ylös, sanoo Jytyn WWF Green Office -vastaava, viestintäjohtaja Jaana Parkkola.

Parkkolan mukaan sertifikaatin hakuprosessi auttoi myös huomaamaan toiminnan selkeimmät kehityskohteet.

– Tapaaminen WWF:n tarkastushenkilön kanssa oli hyödyllinen ja saimme moniin asioihin hyvää perspektiiviä, Parkkola kiittää.

Jytyn keskustoimisto siirtyi uusiin toimitiloihin vuoden 2023 alusta, mikä on tuonut esimerkiksi energiankulutukseen ja kierrätykseen merkittäviä myönteisiä muutoksia.

– Vaikka toimistollamme ei ole tarpeen kulkea huoneesta toiseen sammuttelemassa valoja, kannustamme siihen kuitenkin kotona ja varsinkin tulevana lauantaina, kun vietetään maailmanlaajuista WWF:n Earth Hour -tapahtumaa, Parkkola muistuttaa.