Jytyläiset Työttömyyskassa Aarian hallitukseen ja edustajistoon valittiin

Ammattiliitto Jytyn Työttömyyskassa Aarian asiamiespiiriä edustavat jäsenet kaudeksi 2021-2024 kassan hallitukseen ja edustajistoon sekä heille varajäsenet ja yleisvarajäsenet on valittu 13.4. koronan vuoksi etänä pidetyssä asiamiespiirin kokouksessa.

Hallituksen jäseneksi valittiin Ilkka Konola, Jyty Metropoli (henkilökohtaiseksi varajäseneksi Katja Vidgren, Jyty Espoon seutu), Lauri Erma, Jyty Pirkanmaa (Mari Yliahtela, Jyty Alajärvi), Sari Kyllönen, Jyty Kainuu (Pirjo Boman, Jyty Lahti), Tero Ylikylä, NEUVO (Tuuli Urpela, Jyty Metropoli).

Työttömyyskassa Aarian edustajiston jäseniksi valittiin Roope Tommila (Jyty Metropoli), Päivi Alho (Jyty Pori), Kenneth Nickull (Österbottens Jyty), Kirsi Kuukkanen (Jyty Pirkanmaa), Vesa Toukkala (Maatalouslomittajat), Kim Ahonen (Jyty Pohjois-Pohjanmaa) , Antti Pajala (Jyty Metropoli), Tuija Hakkarainen (Jyty Metropoli), Ritva Perälä (Jyty Kauhajoki), Päivi Bragge (Jyty Metropoli), Päivi Heikkinen (Jyty Siilinjärvi), Marjo Tuulikki Virtanen (YMTH), Kaarina Salminen (Jyty Metropoli), Kirsi Kaakkurivaara (Jyty Rovaniemi), Hannele Jurmu (Oulun Seurakuntahenkilöstö), Mikko Lehtonen (Jyty Metropoli), Seija Yli-Hukkala (NEUVO), Eira Piipponen (Jyty Kainuu).

Edustajiston yleisvarajäseniksi tulivat valituksi kutsumisjärjestyksessä Nea Kähkönen (Jyty Jyväskylä), Ulla Mélen (Jyty Metropoli), Marianna Gripenberg (Jyty Orimattila), Ann-Mari Lehtinen (Jyty Lahti), Elina Nyman (Jyty Espoon seutu), Carita Viitanen (Jyty Lappeenranta), Sari Papinniemi (Jyty Lappeenranta), Aija Viikilä (Jyty Asikkala), Kaija Vauhkonen (TOSI).

Julkis- ja yksityisalojen työttömyyskassa JYTK ja Työttömyyskassa Statia sulautuvat JATTK-työttömyyskassaan, joiden yhteiseksi uudeksi nimeksi tuli Työttömyyskassa Aaria. Uusi kassa aloitti vuoden alusta. Aarian edustajistossa on kaikkiaan 60 jäsentä, joista Jytyn osuus on suurin eli 18 ja hallituksessa jäsenmäärä on 13, joista jytyläisiä neljä.