Jyty jälleen mukana Hyvä Joulumieli -keräyksessä

Jyty tukee Hyvä Joulumieli -keräystä, jolla hankitaan ruokalahjakortteja vähävaraisille lapsiperheille. Keräyksen järjestävät Mannerheimin Lastensuojeluliitto ja Suomen Punainen Risti yhteistyössä Ylen kanssa.

Jyty lahjoittaa keräykseen kunkin liittovaltuuston ja liittohallituksen jäsenen sekä jokaisen työntekijän osalta 50 euroa eli yhteensä 5 250 euroa.

Jouluna eriarvoisuuden kokemukset korostuvat. Hyvä Joulumieli -keräyksellä halutaan tarjota mahdollisimman monelle perheelle mahdollisuus jouluateriaan ja hyvään joulujuhlaan. Asumisen ja elämisen hintojen noustessa köyhyys koskettaa yhä useampaa perhettä ja lasta.

Vähävaraisessa perheessä asuu jo noin 30 000 lasta enemmän kuin tämän vuoden keväällä. Yhä useammassa kodissa kasvavat menot aiheuttavat pulaa perusasioista: ruuasta, vaatteista ja asumisesta. Köyhyys tuo lapsille mukanaan myös yksinäisyyden ja ulkopuolisuuden kokemuksia, kun lapsella ei ole varaa harrastaa ja viettää vapaa-aikaa muiden ikäistensä tavoin.

Lahjakortti on nimensä mukaisesti lahja. Sitä ei voi anoa tai hakea. Punainen Risti ja Mannerheimin Lastensuojeluliitto tekevät apua tarvitsevien perheiden löytämiseksi yhteistyötä paikallisten neuvoloiden, diakoniatyön ja sosiaalitoimen kanssa.

Hyvä Joulumieli -keräys järjestetään nyt jo 26. kerran, ja sen historian aikana vähävaraisille perheille on jaettu yhteensä 377 500 ruokalahjakorttia. Keräys alkoi 17.11. ja jatkuu aina jouluaattoon asti.

Lisätietoja: https://hyvajoulumieli.fi/