Arkea Oy taipui neuvotteluihin työehtosopimuskiistassa

Turun kaupungin 98-prosenttisesti omistama Arkea Oy ottaa aikalisän työehtosopimuskiistassa ja neuvottelee työntekijöiden kanssa Avaintes-sopimuksen jatkosta. Neuvottelut alkavat maanantaina 14.10.

Ammattiliitto Jyty on ollut valmis työtaistelutoimiin sopimuskiistassa yhdessä muiden liittojen kanssa. Jyty ei hyväksy pienipalkkaisten työntekijöiden, kuten siivoojien, keittäjien tai laitoshuoltajien työehtojen polkemista työehtosopimusta vaihtamalla.

Kiinteistö- ja ruokapalveluyhtiö Arkea Oy ilmoitti aiemmin syksyllä vaihtavansa yli 1 000 työntekijän työehtosopimukset halvempiin sopimuksiin. Tähän asti Arkeassa on noudatettu alalla yleisesti noudatettavaa Avainta ry:n työehtosopimusta, joka noudattelee kunta-alan vastaavaa sopimusta.

Jyty seuraa neuvottelujen etenemistä ja päättää jatkosta myöhemmin.

Lue Jytyn aiemmat tiedotteet:

Lisätietoja Arkean jytyläisille jäsenille:

Kimmo Hollmén
Alueasiamies, Jytyn Turun toimipiste