Ammattiliitto Jytyn uudet nettisivut avattu

Jytyn uudet nettisivut on julkaistu osoitteessa jytyliitto.fi. Nettisivut on uudistettu täysin, mikä näkyy mm. sivujen sisällössä, rakenteessa, käyttöliittymässä ja visuaalisessa ilmeessä.

Nettisivut ovat Jytyn jäsenviestinnän keskeinen kanava. Sivuilla halutaan tavoittaa olemassa olevien jäsenten lisäksi uusia jäseniä, joten liiton monipuoliset jäsenedut tuodaan sivuilla vahvasti esiin. Myös Jytyn yhteiskunnallista vaikuttamistyötä ja edunvalvontaa tehdään aiempaa näkyvämmäksi.

– Uudistuksella on pyritty siihen, että liiton jäsenet ja muut sivuilla kävijät löytävät hakemansa tiedon helposti, Jytyn viestintäasiantuntija Tuomas Muhonen sanoo.

Tiedon löydettävyys näkyy mm. sivurakenteessa, käyttöliittymässä ja pikalinkeissä. Lisäksi sivuille on asennettu täysin uutena ominaisuutena chatbot, joka ohjaa sekä jäseniä että jäsenyydestä kiinnostuneita ja muita sidosryhmiä hakemansa tiedon lähteille. Sivusto toimii kaikenlaisilla laitteilla ja selaimilla niin mobiilissa kuin isolla työpöydälläkin.

– Hienoa että uudet sivut ovat auki, ja olemme ylpeitä lopputuloksesta! Toki sivujen kehitystyö ei pääty tähän. Toivommekin käyttäjiltä kokemuksia ja palautetta, jota voi antaa palautelomakkeella, Jytyn viestintäjohtaja Jaana Parkkola vinkkaa.

WordPress-järjestelmällä toteutetun nettisivuston visuaalisesta suunnittelusta ja teknisestä toteutuksesta on vastannut Aste Helsinki. Projektin suunnittelussa ja sisällöntuotannossa on ollut mukana laaja joukko Jytyn henkilöstöä.

– Kiitämme kaikkia projektiin osallistuneita, erityisesti Aste Helsinkiä nettisivujen toteutuksesta, Muhonen sanoo.

Uusia mielenkiintoisia sisältöjä

Uusille sivuille on myös tuotu uusia mielenkiintoisiä sisältöjä, kuten työelämäopas ja usein kysyttyä työsuhteissa -osio. Liiton toimintaa esitellään erityisesti alue- ja yhdistystoiminnan sekä ammattialatoiminnan sivuilla.

– Liiton ajankohtaiset asiat on esitetty entistä paremmin koottuna pakettina uutishuoneessa, koulutus- ja tapahtumakalenterissa ja teemakohtaisilla sivuilla. Lisäksi verkkolehden ja sosiaalisen median sisältöjä on nostettu esiin myös Jytyn nettisivuilla, Tuomas Muhonen kertoo.

Yhteydenottokanavat on puolestaan esitelty palvelukanavat-sivulla. Lisäksi sivuilta löytyy helposti keskustoimiston ja aluetoimistojen henkilöstön sekä yhdistysten yhteystiedot. Sivujen pikalinkeistä pääsee kätevästi sähköisiin asiointipalveluihin, työttömyyskassan sivuille, verkkolehteen ja liittymislomakkeeseen.

Jytyn nettisivuista tehdään myös kieliversiot ruotsiksi ja englanniksi. Sivujen julkaisuhetkellä kieliversiot eivät olleet vielä valmiit, mutta ne valmistuvat, kun sivujen tekstit saadaan käännettyä ja lisättyä uusille sivuille. Kieliversioita laajentamalla pyritään tavoittamaan erityisesti lisääntyvää maahanmuuttajaväestöä.

Lisätietoja:

viestintäasiantuntija Tuomas Muhonen, puh. 040 635 3644, tuomas.muhonen@jytyliitto.fi