Ammattiliitto Jyty lahjoittaa Ukrainaan SPR:n kautta 10 000 euroa

​Ammattiliitto Jyty on päättänyt lahjoittaa ukrainalaisten tukemiseksi 10 000 euroa Suomen punaisen ristin (SPR) katastrofirahaston kautta.
”Hätä Ukrainassa on nyt suuri Venäjän oikeudettoman hyökkäyksen seurauksena. Humanitäärisen katastrofin ainekset  ovat jo nyt nähtävissä. Pakolaisvirta naapurimaihin kasvaa ja inhimillinen kärsimys lisääntyy. Lahjoittamalla pyrimme auttamaan ja osoittamaan tukemme ukrainalaisille”, kertoo Jytyn puheenjohtaja Jonna Voima.

Jyty haastaa myös muita ammattiliittoja tukemaan lahjoitusten kautta hädänalaisia ukrainalaisia.

*Jyty on ammattiliitto, jonka jäsenet toimivat kunta-alalla, yksityisellä sektorilla, järjestöissä ja seurakunnissa. Jäsenistön suurimpia ammattialoja ovat sihteeri-, hallinto-, asiantuntija- ja ict-työ, nuoriso- ja järjestötyö, sosiaali- ja terveysala, kirjastoala sekä kasvatus ja koulutus. Ammattiliitto Jyty on STTK:n jäsenliitto.