Neuvottelutulos yksityiselle terveyspalvelualalle

Yksityisen terveyspalvelualan työehtosopimusneuvotteluissa on saavutettu neuvottelutulos maanantaina 10.6. Neuvottelutuloksen sisällöstä kerrotaan lisää vasta sitten, kun sopimusosapuolet ovat käsitelleet ja hyväksyneet sen hallinnoissaan.

Uusista työehdoista päästiin sopuun työnantajia edustavan Hyvinvointiala HALI ry:n ja työntekijöitä edustavan Terveyspalvelualan Unionin välillä pitkän neuvottelu- ja sovittelurupeaman jälkeen.

Terveyspalvelualan Unioniin kuuluvat Ammattiliitto Jytyn lisäksi Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL, Sosiaalialan korkeakoulutettujen ammattijärjestö Talentia, Suomen Terveydenhoitajaliitto, Suomen Työterveyshoitajaliitto STTHL, Akavan sairaanhoitajat ja TAJA sekä Kuntoutusalan Asiantuntijat KA.

Lisätietoja Jytyssä: Anne Sarvi, työmarkkinajuristi, puh. 020 789 3713, anne.sarvi@jytyliitto.fi