Oletko sinä uusi Ammattiliitto Jytyn ammattialaryhmän asiantuntijajäsen?

Oletko sinä kirjastoalan konkari, nuoriso- ja järjestötyön moniosaaja tai tunnetko sosiaali- ja terveysalan kuin omat taskusi? Oletko kenties sihteeri- ja hallintotyön, ICT-alan tai asiantuntijatyön virtuoosi tai löytyykö sinusta kasvatuksen ja koulutuksen alan visionääri?

Mikäli joku edellä mainituista herätti sinussa kipinän ja vastasit kyllä, olet etsimämme henkilö. Haemme jytyläisiä jäseniä liittomme ammattialaryhmien asiantuntijajäseniksi vuosille 2022–2023.

Jytyn ammattialaryhmien toiminnan tavoitteena on päivittää Jytyn ammattialatoiminta tiukasti 2020-luvulle ja vahvistaa jytyläistä ammatti-identiteettiä. Haluamme kuulla entistä paremmin kentän ajatuksia, minkälaista ammattialatoiminnan tulisi olla tulevaisuudessa ja mihin asioihin meidän tulisi toiminnassamme keskittyä.  Siihen tarvitsemme juuri sinua!

Ammattialaryhmät, joihin haemme jäseniä:

• Kasvatuksen ja koulutuksen ammattialaryhmä
  • Kirjastoalan ammattialaryhmä
  • Nuoriso- ja järjestötyön ammattialaryhmä
  • Sihteeri-, hallinto-, asiatuntija- ja ICT-työn ammattialaryhmä
  • Sosiaali- ja terveysalan ammattialaryhmä

Kuinka ammattialaryhmät toimivat?

Haemme 4–6 jäsenedustajaa per ammattialaryhmä. Ammattialaryhmän työskentelykausi on kaksivuotinen (2022–2023). Ammattialaryhmä kokoontuu kerran vuodessa livetapaamisen merkeissä ja lisäksi ryhmä kokoustaa säännöllisesti Teamsin kautta.

Kehitämme jäsenten ammatillista osaamista järjestämällä erilaisia ammatillisia koulutuksia ja tilaisuuksia, kuten ammatilliset opintopäivät, webinaarit ja opiskelijatilaisuudet. Olemme aktiivisesti mukana yhteistyökumppaneina ammatillisilla messuilla ja tapahtumissa.

Teemme ammatillista vaikuttamista esimerkiksi kirjoittamalla mielipidekirjoituksia ja kannanottoja mediaan. Vaikutamme ammattialoihin koskevaan lainsäädäntöön sekä tuemme liiton edunvalvontatyötä. Toiminnasta tiedotetaan uutiskirjeitse, koulutus- ja tapahtumakalenterissa, Jyty-lehdessä, nettisivuilla ja sosiaalisessa mediassa.

Edellytämme sinulta:

• Sitoutumista ammattialaryhmän toimintakauden ajaksi (kaksi vuotta)
  • Yhteiseen starttipäivään osallistumista (tammikuussa 2022)
  • Mahdollisuutta osallistua säännöllisesti Teamsin kautta pidettäviin kokouksiin.
  • Kiinnostusta alan kehittämiseen ja uudistamiseen
  • Innostunutta asennetta ja halua oppia uutta

Tarjoamme sinulle:

• Oivallisen näköalapaikan Ammattiliitto Jytyn ammattialatoiminnan kehittämiseen
  • Mahdollisuuden vaikuttaa ammattialan kehittymiseen
  • Ansionmenetyksen livetapaamispäivän ajalta (1 kokous/vuosi)
  • Oivallisen merkinnän CV:hen kehittämisosaamisesta
  • Mahdollisuuden ylläpitää ja käyttää omaa osaamistasi
  • Huikean mahdollisuuden verkostoitua alan ammattilaisten kanssa

Ammattialaryhmien livetapaamispäiviltä maksamme osallistujille ansionmenetyksen, matkat, tarvittaessa majoituksen ja ruokailut päivän ohjelman mukaisesti.

Hae mukaan täyttämällä hakulomake

Haku tapahtuu sähköisellä lomakkeella. Hakuaika päättyy 19.11.2021 klo 23:59.

Lisätietoa Jytyn ammattialatoiminnasta ja asiantuntijajäseneksi hakemisesta:

Jytyn suunnittelija Pekka Laukkanen, puh. 040 575 9565, pekka.laukkanen@jytyliitto.fi

Kasvatuksen ja koulutuksen ammattialaryhmä:

• Minna Eskelinen, puh. 040 554 7606, minna.eskelinen@jytyliitto.fi
  • Maria Sparv, puh. 040 097 0090, maria.sparv@jytyliitto.fi

Kirjastoalan ammattialaryhmä:

• Sonja Rapo, puh. 040 727 2854, sonja.rapo@jytyliitto.fi

Nuoriso- ja järjestötyön ammattialaryhmä:

• Maija Kuittinen, puh. 040 037 8886, maija.kuittinen@jytyliitto.fi
  • Jani Loponen, puh. 050 589 9362, jani.loponen@jytyliitto.fi

Sihteeri-, hallinto-, asiatuntija- ja ICT-työn ammattialaryhmä:

• Kimmo Hollmén, puh. 040 556 1809, kimmo.hollmen@jytyliitto.fi