Jytyn jäsenten matkustajavakuutukseen kuuluu nyt myös karanteeniturva

​Ammattiliitto Jytyn jäsenvakuutuksen matkustajavakuutukseen kuuluu nyt myös karanteeniturva vakuutusyhtiö Ifissä. Karanteeniturva korvaa välttämättömiä majoitus- ja matkakustannuksia, jos sinut asetetaan ulkomaanmatkan kohdemaassa karanteeniin koronaviruksen altistuksen vuoksi. Turva on voimassa EU- ja Schengen -maissa sekä Isossa-Britanniassa.

Karanteeniturva on voimassa 1.12.2021-31.12.2022 välisenä aikana alkavilla enintään 45 vuorokautta kestävillä ulkomaanmatkoilla. Karanteeriturva näkyy myös matkavakuutustodistuksellasi. Matkavakuutustodistuksen voit tulostaa Omilta sivuilta ”Tilaa uusi todistus” -otsikon alta.

Karanteeniturvasta korvataan kohtuullisia ja välttämättömiä, ylimääräisiä kustannuksia majoituksesta matkakohteessa ja paluulennosta Suomeen. Korvausta maksetaan enintään 14 vuorokauden ajalta, jos joudut ulkomaanmatkallasi ennalta arvaamattomasti viranomaisen asettamaan karanteeniin. Karanteeniturvasta korvataan enintään 1 000 euroa/matka ja vakuutettu.

Lue lisää Jytyn vakuutusturvasta ja tarkat vakuutusehdot Ifin nettisivuilta: www.if.fi/jyty