Jyty aloitti neuvottelut Yleissopimuksesta ja Partiotyönantajien sopimuksesta

​Ammattiliitto Jyty aloitti tiistaina 14.12. työehtosopimusneuvottelut Yleissopimuksesta sekä Partiotyönantajia koskevasta sopimuksesta työnantajaliitto Paltan kanssa. Neuvotteluissa esillä oli yleinen työmarkkinatilanne ja tavoitteita esiteltiin yleisellä tasolla.

Seuraava neuvottelu on ensi vuoden puolella 13.1., jolloin keskitytään yksityiskohtaisesti Jytyn tavoitteisiin. Molemmat työehtosopimukset ovat voimassa 31.1.2022.

Yleissopimusta noudatetaan erilaisissa järjestöissä ja säätiöissä, kuten esimerkiksi Vesaisten keskusliitossa, UKK-instituutissa, elokuvasäätiössä, Suomen Pakolaisavussa ja nuorisoseurajärjestöissä. Partiotyönantajien sopimusta noudatetaan kaikissa partiotoimintaan liittyvissä työsuhteissa ja työtehtävissä.

Lisätietoja Jytyssä:

työmarkkina-asiamies Päivi Salin