AVAINTES-sopimuksesta saavutettiin neuvottelutulos

​Avaintyönantajat AVAINTA ry:n työehtosopimuksesta saavutettiin neuvottelutulos keskiviikkona 15.6. Neuvottelutulos menee seuraavaksi sopimusosapuolten hallintojen hyväksyttäväksi. Sopimuksen sisältö julkaistaan sen jälkeen, kun kaikkien sopimusosapuolten hallinnot ovat sen käsitelleet ja hyväksyneet.

AVAINTES-sopimusta noudatetaan kuntien ja kuntayhtymien määräysvallassa oleviin osakeyhtiöihin ja säätiöihin sekä kuntien palveluita tuottaviin yksityisiin yhtiöihin, yhdistyksiin, osuuskuntiin ja säätiöihin. AVAINTES:n soveltamisala kattaa mm. hallinto- ja toimistohenkilöstön, sosiaali- ja terveydenhuollon sekä teknisen henkilöstön.

Henkilöstöä neuvotteluissa edustivat Ammattiliitto Jytyn lisäksi Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO ry, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry, Opetusalan ammattijärjestö OAJ ry ja Tekniikka ja terveys KTN ry. Vastapuolella työnantajia neuvotteluissa edusti Avaintyönantajat AVAINTA ry.

Lisätietoja Jytyssä:

työmarkkinalakimies Rosa Marttila